Blogia
El Blog de Fran Rey

El Senáu, les llingües y Tini Areces./El Senado, las lenguas, y Tini Areces.

Esti artículu voi escribilu n’asturiano por que ta directamente enllazau cola situación de diglosia que sufre la mio llingua madre, más abaxo, alcontrareis la tradución al castellano.

 Estos díes fálase de la medida del Senáu de permitir a los sos miembros l’usu de les demás llingües del Estáu. La rempuesta per parte dellos sectores de la derecha más rancia y nacionaliega española foi entamar un escándalu colos clásicos “argumentos”  sobre’l peligru de la rotura de la unidá d’España, l’enorme gastu (abondo menor que’l gastu na Ilesia Católica) y el yá clásicu “hai otres coses más importantes” (dalgunos nun deben ser capaces de facer dos coses al mesmu tiempu). Yera lo que faltaba, que na cámara que se supón representa les autonomíes nun pueda falase nes llingues propies d’esos territorios.

Pero la noticia de la que yo quería falar güei nun ye esa, si non la rempuesta del home qu’acaudilla Asturies, D. Vicente Álvarez Areces, el cual dixo que yera defensor de la medida, sicasí, defendía que l’asturianu nun tuviera entre les llingües permities pol Senáu. Otra vegada l’amigu Tini defendiendo la llingua asturiana…

Traducción al castellano:

Estos días se habla de la medida del Senado de permitir a sus miembros el uso de las demás lenguas del Estado. La respuesta por parte de algunos sectores de la derecha más rancia y nacionalista española fue organizar un escándalo con los clásicos “argumentos” sobre el peligro de la ruptura de la unidad de España, el enorme gasto (bastante menor que el gasto en la Iglesia Católica) y el ya clásico “hay otras cosas más importantes” (algunos no deben ser capaces de hacer dos cosas al mismo tiempo). Era lo que faltaba, que en la cámara que se supone representa a las autonomías no se pueda hablar en las lenguas propias de esos territorios.

Pero la noticia de la que yo quería hablar hoy no es esa, si no la respuesta del hombre que acaudilla Asturias, D. Vicente Álvarez Areces, el cual dijo que era defensor de la medida, a pesar de lo cual, defendía que el asturiano no estuviera entre las lenguas permitidas por el Senado. Otra vez el amigo Tini defendiendo la lengua asturiana….

1 comentario

Daniel -

Me gusta que haya gente que escriba en asturiano, queda poca, pero sois importantes. Respecto al contenido del artículo: ¡bien dicho, sobre todo respecto a lo de la iglesia!

No se si conoces el Wikiproyecto:Ateísmo en la wikipedia, te animo a participar en él, allí nos veremos, si quieres.

A nuestra generación nos han hecho bastante daño, pero pequeñas luces como ésta permiten que sigamos viviendo.

bibackblog.blogspot.com

Adelante!